Olet täällä

Tiedotteita

Joka kuukauden ensimmäinen sunnuntai klo 12.00 - 13.00 on palvelinten säännöllinen huoltoikkuna. Erilaiset päivitykset palvelimiin ajoitetaan huoltoikkunan ajalle. Huoltoikkunan aikana palveluissa voi esiintyä lyhyitä (5-10 min) katkoksia. Pidemmistä katkoksista ilmoitamme erikseen.

Palvelinten tila on nähtävillä osoitteessa status.sange.fi

22.7.2020
Sähköpostipalvelussamme oli häiriö, jonka takia asiakkaille lähetetyt postit eivät saapuneet perille. Sähköpostit joita on lähetetty asiakkaillemme eivät kadonneet vaan jäivät odottamaan käsittelyä, jonoa puretaan ja postit toimitetaan vastaanottajille lyhyellä viiveellä. Pahoittelemme aiheutunutta haittaa!
3.3.2017
Osuuskunta Sange päivittää pääpalvelintaan, Oivaa, lauantaina 11.3. kello 12.00 alkaen. Kyseessä on käyttöjärjestelmäpäivitys ja se vaikuttaa hetkellisesti kaikkiin palveluihin.

Päivitysten takia asiakkaiden nettisivujen sekä sähköpostin toiminnassa esiintyy lyhyitä katkoja la 11.3. klo 12.00 - la 11.3. klo 23.00 välisenä aikana. Katkojen aikana Oivalle ei pysty muodostamaan ssh-, scp-, tai sftp-yhteyksiä, nettisivujen päivitys ei onnistu, mitkään tietokantapalvelut eivät toimi eikä sähköposteja pääse lukemaan. Mikäli katkon aikana sinulle lähetetään uusia sähköposteja, ne eivät katoa minnekään; pääset näkemään ne katkon jälkeen. Pahoittelemme katkoksia palveluissa.

Käyttöjärjestelmäpäivityksien jälkeen Oivalla olevien sivustojen sekä sähköpostin pitäisi toimia kuten ennenkin. Autamme mielellämme mahdollisesti ilmaantuvien ongelmien kanssa.

Mikäli päivityksiin liittyen ilmenee kysyttävää voit ottaa yhteyttä osoitteeseen info@sange.fi. Voit myös vikailmoituksen tekstiviestitse numeroon 044 566 2203.
29.2.2016
Osuuskunta Sange päivittää palvelimiaan sunnuntaina 6.3. kello 11.00 alkaen. Kyseessä on käyttöjärjestelmäpäivitys ja se vaikuttaa hetkellisesti kaikkiin palveluihin.

Päivitysten takia asiakkaiden nettisivujen, sähköpostin sekä nimipalvelun toiminnassa esiintyy lyhyitä katkoja su 6.3. klo 11.00 - su 6.3. klo 23.00 välisenä aikana. Katkojen aikana Oivalle eikä Uljaalle pysty muodostamaan ssh-, scp-, tai sftp-yhteyksiä, nettisivujen päivitys ei onnistu, mitkään tietokantapalvelut eivät toimi eikä sähköposteja pääse lukemaan. Mikäli katkon aikana sinulle lähetetään uusia sähköposteja, ne eivät katoa minnekään; pääset näkemään ne katkon jälkeen. Pahoittelemme katkoksia palveluissa.

Käyttöjärjestelmäpäivityksien jälkeen Oivalla ja Uljaalla olevien sivustojen sekä sähköpostin pitäisi toimia kuten ennenkin. Autamme mielellämme mahdollisesti ilmaantuvien ongelmien kanssa.

Mikäli päivityksiin liittyen ilmenee kysyttävää voit ottaa yhteyttä osoitteeseen info@sange.fi. Mikäli kohtaat katkon jälkeen ongelmia, voit soittaa puhelinnumeroomme (09) 8562 1769 ja jättää viestin vastaajaan. Kerro viestissä nimesi, mahdollisesti edustamasi yrityksen tai yhteisön nimi, puhelinnumerosi ja ilmennyt vika, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian. Voit myös lähettää vikailmoituksen tekstiviestitse numeroon 044 566 2203.
3.10.2015
Palveluissamme oli noin puolen tunnin katkos 11:55 alkaen, johtuen rajusta bottiverkon hyökkäyksestä jossa koitettiin päästä asiakkaamme sivuston hallintapaneeliin. Automatiikkamme huomasi tämän ja lähetti hälytyksen ylläpitäjille jotka alkoivat torjua hyökkäystä välittömästi. Tilanne ratkesi noin kello 12:20 ja kaikki palvelut palautuivat toimintaan 12:25 mennessä.
29.1.2015
Suoritamme tänään kello 23-00 ylimääräisen huoltokatkon korjataksemme eilen julkaistun vakavan haavoittuvuuden linuxin ydinkomponentissa.
Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
18.7.2014
Osaan palvelimella oiva.sange.fi olevista sivustoista on kohdistunut viimeaikoina toistuvasti poikkeuksellisen rajuja bottiverkkojen hyökkäyksiä joissa sivustolle syötetään kommenttispämmiä, tästä on aiheutunut hitautta sekä hetkittäistä palveluiden toimimattomuutta kaikkien asiakkaittemme palveluissa. Ylläpitomme on alkanut torjua hyökkäyksiä välittömästi niiden havaitsemisen jälkeen ja hetkittäiset häiriöt palveluissa ovat kestäneet keskimäärin noin viisitoista minuuttia.
Olemme myös olleet yhteydessä kohteeksi joutuneiden sivustojen ylläpitäjiin ja toteuttaneet heidän kanssa yhteistyössä toimenpiteitä joilla pyritään estämään sivuston joutuminen kohteeksi uudestaan. Olemme myös ryhtyneet toimenpiteisiin joilla pyrimme estämään vastaavanlaisten tilanteiden syntymisen jatkossa.
Pahoittelemme mahdollisesti aiheutunutta haittaa.
3.9.2013
Mikään Oivalla sjaitseva sivusto ei toiminut kello 22:25 jälkeen ylläpidossamme sattuneen inhimillisen virheen vuoksi. Tilanteen selvittäminen sekä korjaustoimenpiteet aloitettiin välittömästi, ja sivustot palautuivat käyttöön asteittain 00:31 mennessä. Pahoittelemme tapahtunutta.

Mikäli jollain sivustolla ilmenee vielä ongelmia, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme info[at]sange.fi.
10.1.2013
Otamme uuden sähköpostipalvelimen käyttöön torstaina 17.1. kello 17:30-00:00 ja uudet www-palvelimet otamme käyttöön lauantaina 19.1. kello 15:00-00:00. Uusien palvelinten käyttöönottojen aikana sivustojen, tietokantojen ja sähköpostin toiminnassa esiintyy 5-60 minuutin pituisia katkoja. Lisätietoa uusien palvelinten käyttöönotosta
24.9.2012
Palveluntarjoajamme Tenuen laitesalissa oli rikkoutunut verkkolaite jonka vuoksi suurin osa Sangen asiakkaiden sivustoista ei toiminut iltapäivällä muutamaan tuntiin. Pahoittelemme tilannetta itsemme sekä Tenuen puolesta.
31.5.2012
Osuuskunta Sange päivittää palvelimiaan lauantaina 2.6. kello 18.00 alkaen. Kyseessä on käyttöjärjestelmäpäivitys ja se vaikuttaa kaikkiin palveluihin Oivalla sekä Uljaalla.

Päivitysten takia asiakkaiden nettisivujen sekä sähköpostin toiminnassa esiintyy katkoja la 2.6. klo 18.00 - su 3.6. klo 8.00 välisenä aikana. Katkojen aikana Oivalle eikä Uljaalle pysty muodostamaan ssh-, scp-, tai sftp-yhteyksiä, nettisivujen päivitys ei onnistu eivätkä mitkään tietokantapalvelut toimi. Pahoittelemme katkoksia palveluissa. Mikäli katkon aikana sinulle lähetetään uusia sähköposteja, ne eivät katoa minnekään; pääset näkemään ne katkon jälkeen.
6.5.2012
Palveluissamme oli ongelmia sähköpostin saapumisen kanssa noin kello 13:00 alkaen, johtuen virheestä sähköposteja välittävällä palvelimella. Vikatilanne korjattiin illan aikana. Sähköpostit joita on lähetetty asiakkaillemme eivät kadonneet vaan jäivät odottamaan käsittelyä, kaikki kello 13:00 jälkeen asiakkaillemme lähetetyt sähköpostit on käsitelty ja toimitettu vastaanottajille.
9.2.2011
Toissijaisen nimipalvelimemme (ns2.sange.fi) verkkoyhteys ei toimi ilmeisesti operaattorin laitteistossa olevan vian takia. Tästä johtuen Ficora lähettää automaattiviestin jossa mainitaan ettei verkko-osoitteen nimipalvelimet toimi, nämä viestit voi jättää huomiotta sillä verkko-osoite toimii myös yhdellä nimipalvelimella kunnes saamme vikatilanteen päättymään.
UPDATE 10.2. klo 21:40
Vikatilanne jatkuu edelleen, selvitämme tilannetta parhaillaan yhteistyössä palveluntarjoajamme kanssa.
UPDATE 12.2. klo 19:10
Haluamme muistuttaa että Ficoran automatiikan lähettämät viestit voi jättää huomioimatta sillä verkko-osoite toimii normaalisti myös yhdellä nimipalvelimella. Arvioitu päättymisaika vikatilanteelle on maanantai iltapäivä.
UPDATE 15.2. klo 23:59
Vikatilanteen uudesta korjaantumisaikataulusta ei ole tietoa, odotamme operaattorimme toimenpiteitä.
UPDATE 16.2. klo 12:31
Vikatilanne on päättynyt ja toissijainen nimipalvelin jälleen käytössä.
20.1.2011
Palveluntarjoajamme suorittaa pakollisia verkon huoltotöitä tiistaina 25.1. kello 18:00 alkaen tästä johtuen Sangenkin palvelut ovat tavoittamattomissa noin viisi minuuttia. Palveluiden tulisi palautua normaalitilaan viimeistään kello 18:10, jos ongelmia ilmenee tämän jälkeen pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
16.11.2010
Palvelumme kärsivät noin tunnin mittaisesta katkosta kello 19:00-20:00 kolmannen osapuolen ongelmista johtuen. Tänä aikana pääpalvelin oiva.sange.fi sekä muut merkittävät palvelut kuten sähköposti eivät toimineet. Tilanne on palautunut ja palveluiden tulisi toimia normaalisti, jos ongelmia kuitenkin ilmenee otattehan yhteyttä asiakaspalveluumme.
6.6.2010
Our main server oiva.sange.fi was down until about 11:30 due to jammed virtual machine.
2.3.2010
Sähköpostin tunnistaumispalvelussa oli ongelmia n. klo 16:20 - 17:50. Osa asiakkaistamme ei päässyt tämän vuoksi kirjautumaan sähköpostiinsa.